Koululaiset

KEVÄÄN 2024 LEIRIT:

Tyttöleiri 26.-27.1. Ilmoittautuminen alkaa 4.1 klo 18.00. Tiedustelut Ritva Mantere 0505540628 Täynnä

Poikaleiri 5.-6.4. Ilmoittautuminen alkaa 18.3 klo 18.00 Tiedustelut Nina Koivumäki 0505540629 Täynnä

KESÄN LEIRIT ja RETKET:

4.6 Poikien leiripäivä Kalajaisissa eskareille ja ekaluokkalaisille. Hinta 12€
5.6 Poikien ja isien kalaretki Merikarvianjoelle. Retki tarkoitettu 1-8 luokkalaisille pojille. Retkelle voi lähteä yksin tai yhdessä isän,paapan tai kummi-
sedän kanssa. Hinta 25€ pojalta, aikuinen ja lapsi 50€.
12.-13.6 Poikaleiri Kalajaisissa 1-6 luokkalasille. Hinta 25€

Näihin tiedustelut Ninalta puh. 0505540629

3.6 Tyttöjen leiripäivä Kalajaisissa eskareille ja ekaluokkalaisille. Hinta 12€
17.-18.6 Tyttöleiri Kalajaisissa 1-4 luokkalaisille. Hinta 25€
26.-28.6 Tyttöleiri Kalajaisissa  4-6 luokkalaisille. Hinta 30€
       4 luokkalaiset tytöt voivat valita kumpaanko leiriin osallistuvat.

Näihin tiedustelut Ippalta puh. 0505540628

Ilmoittautumiset leireille ja retkille alkavat 6.5 klo 14 www.ilmajoenseurakunta.fi

Pyhisparkki klo 10-14
6.-7.6 ja 13.-14.6 Wanha, Urheilutie 1
5.6 ja 12.6 Tuomi-Ahon seurakuntakoti, Kiintokalliontie 1
Joka päivä tarjolla lämmin ruoka

Y:\Yleiset\Logo - Ilmajoen seurakunta\Pystylogo\RGB (nettiin ja tulostettavaksi)\Ilmajoen seurakunta, pystylogo, väri&musta, nettiin ja julisteisiin.png

Ryhmä lapsia meloo kanooteilla Kyrönjoessa.

Mitä Ilmajoen seurakunta tarjoaa alakouluikäisille

Kaikille avoin toiminta

Leirejä järjestetään ympäri vuoden: syys-, kevät- ja kesäkaudella.

Retkitoimintaa on vuosittain vaihtelevasti, tällä hetkellä vakiintuneena on  kesäisin poikien ja isien kalaretki.

Perheille on järjestetty yhteistyössä seurakunnan eri työalojen kanssa tapahtumia:  perheiden mökki-ilta Kalajaisissa.

Seurakunta käy kaikilla alakouluilla noin kerran kuukaudessa pitämässä päivänavauksen. Pääsiäisen ja adventin aikana panostamme hartauteen erityisesti. Vuosittain kahdelle koululle tarjoamme lasten hengellisen musiikin konserttia. Koulun ja seurakunnan yhteistyöksi on muotoutunut koulujen toiveesta leirikoulut Kalajaisissa ja kirkon esittelyt.

Kohtaaminen ikäluokittain

Ekaluokkalaisille hankitaan kunnan ja seurakunnan yhteishankintana virsikirjat kouluun. Lapsityön toimesta kouluun menevät siunataan elokuussa. Ja kesällä on päivän mittainen leiripäivä Kalajaisissa, jossa lapsi saa kokemuksen leirielämästä.

Tokaluokkaiset kutsutaan viettämään kummipäivää yhdessä kummin kanssa Kalajaisiin. Kummipäivän tarkoitus on vahvistaa kummiutta. Päivän aikana lapsi ja kummi viettävät yhteistä aikaa erilaisten tekemisien parissa.

Kolmasluokkalaisia kutsumme lokakuun lopulla taphtumaan, joka päättyy koululaisten kurpitsakirkkoon.

Nelosluokkalaiset kutsumme henkilökohtaisesti kirjeitse Kuortaneen urheiluopistolle retkelle. Retkellä pelaamme yhdessä erilaisia liikunnllisia pelejä ja ratkomme erilaisia pulmatehtäviä.

Viidesluokkalaiset kutsumme Yö kirkossa tapahtumaan. Yövymme kirkossa ja tutkimme kirkkoa kaikin aistein.

Kuudesluokkalaisia kutsumme retkelle Ähtärin Flow Parkkiin, pandataloon  ja eläinpuistoon.