500-juhlavuosi

Historiastaan ylpeä seurakunta juhlii työtä tehden!

Alkanut vuosi on seurakuntamme juhlavuosi. Kesäkuun 6. päivänä vuonna 1516 Suomen viimeinen katolinen piispa Arvid Kurki vihki Ilmajoen kappelin kirkon, Pyhän Annan ja apostoli Jaakobin kunniaksi, eli oma seurakunnallinen toiminta on alkanut silloin 500 vuotta sitten. Luterilainen seurakunta on perustettu 1532.

Seurakuntamme kaunis kirkko vihittiin käyttöön syyskuun 21. päivänä 1766. Saamme siis juhlia myös 250 vuotta vanhaa kirkkoamme.

Seurakunnan todellinen juhlan kohde on kuitenkin Kristus, ja Kristusta juhlimme työtä tehden.

Oopperarannan jumalanpalvelus sunnuntaina 19.6. liittyy kappeliseurakunnan perustamiseen ja sunnuntaina 18.9. juhlimme kirkkoamme monin tavoin.

Vaikka seurakuntamme historia ja menneisyys on rikas ja vaikuttava, niin ennen muuta me rakennamme tulevaisuutta, niin että mahdollisimman moni ilmajokinen löytäisi paikkansa seurakunnassa ja saisi kohdata Kristuksen. Juurista ja perinteestä saamme voimaa, mutta Kristus kirkon Herra antaa rohkeuden ja tulevaisuuden.

Mukaan sinua kutsuu kirkkoherrasi Kari!

Kuvia juhlavuoden tapahtumista