Logokilpailu

Logokilpailu on päättynyt. Vastaanotimme yli 70 kilpailutyötä. Onnea kilpailuun kaikille osanottajille. Vaikean valinnan jälkeen julkistamme voittajan sunnuntaina 18.9.2016 Ilmajoen kirkossa seurakunnan 500-vuotis- ja kirkon 250-vuotisjuhlassa. Tervetuloa!

LOGOKILPAILU

• Kilpailun järjestäjä: Ilmajoen seurakunta
  • Raati: Ilmajoen seurakunnan kirkkoneuvosto
  • Kilpailuaika: 5.5.–31.8.2016
  • Osallistujat: logokilpailu on kaikille avoin
  • Palkinto: 500 €
  • Lisätiedot ja kilpailutyöt: tiina.palmunen@evl.fi

Ilmajoen seurakunnan 500-juhlavuoden kunniaksi järjestämme logokilpailun. Nykyisessä logossa alkaa olla jo historian havinaa, joten tavoitteena on päivittää seurakuntamme logo tälle vuosituhannelle.

Kilpailuaikaa on helatorstaista 5.5.2016 lähtien elokuun loppuun 31.8.2016. Tähän työhön etsimme graafisesti taitavaa ja idearikasta suunnittelijaa, jolla on myös ymmärrystä seurakunnan toiminnasta.

Voittajalogon suunnittelija palkitaan 500 euron suuruisella rahapalkinnolla. Lisäksi kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan lisäpalkintoja.

Kilpailun päätyttyä kriteerit täyttävät logoehdotukset esitellään nimettöminä Ilmajoen seurakunnan kirkkoneuvostolle, joka valitsee voittajalogon. Voittajalogo julkistetaan sunnuntaina 18.9.2016 Ilmajoen kirkossa seurakunnan 500-vuotis- ja kirkon 250-vuotisjuhlassa.

Kilpailutöiden arvioinnissa kiinnitetään huomiota logon tekniseen ja visuaaliseen kokonaisuuteen ja toimivuuteen, logon selkeyteen ja siihen, kuinka hyvin se sopii seurakunnan käyttöön.

Logon vaatimukset

Kilpailutyön tulee täyttää seuraavat kriteerit. Vain kriteerit täyttävät työt otetaan kilpailussa huomioon.

Logon tulee olla:

• nykyaikainen, mutta aikaa kestävä
  • Ilmajoen seurakuntaa kuvaava
  • kirkon arvojen mukainen
  • värillinen, mutta sisältää maksimissaan kolmea väriä
  • käyttökelpoinen myös mustavalkoisena
  • toimiva sekä pysty- että vaakamallisena (logo ja liikemerkki vierekkäin ja päällekkäin)
  • toimiva sekä pienessä että suuressa koossa
  • toimiva sekä paino- että digikäytössä

Kilpailun säännöt

• Kilpailuun voi osallistua kuka tahansa täysi-ikäinen henkilö.
  • Kilpailutyön on oltava kilpailijan itse tekemä originaalityö ja hänellä tulee työn kaikki oikeudet.
  • Osallistuja voi lähettää kilpailuun korkeintaan kolme kilpailutyötä (työt numeroitava)
  • Voittajatyön suunnittelija antaa työnsä Ilmajoen seurakunnan vapaaseen käyttöön, tekijänoikeus säilyy tekijällä.
  • Ilmajoen seurakunta pidättää oikeuden päättää, otetaanko voittajalogoa viralliseen käyttöön. Ilmajoen seurakunnalla on myös oikeus tehdä logoon muutoksia.
  • Voittajatyön suunnittelija sitoutuu siirtämään kaikki logon käyttöoikeudet, sisältäen oikeudet mahdollisiin muutoksiin, yksinoikeudella Ilmajoen seurakunnalle kilpailun palkintoa vastaan.
  • Voittajalla ei ole oikeutta luovuttaa kilpailuun lähetettyihin kuviin ja piirroksiin liittyviä oikeuksia muille kuin Ilmajoen seurakunnalle.
  • Mikäli voittajalogo päätetään ottaa käyttöön, käyttöönotto tapahtuu asteittain voittajan julkaisemisen jälkeen materiaaleja uudistettaessa. Logoa tullaan käyttämään mm. (mutta ei rajoittuen) verkkoviestinnässä, mainoksissa, esittelymateriaaleissa ja painotuotteissa.

Kilpailutyön lähettäminen

Kilpailutyöt toimitetaan sähköisesti mieluiten vektorigrafiikka-muodossa (.AI, .EPS, .PDF). Kilpailuehdotuksen voi kuitenkin toimittaa myös esimerkiksi JPG-, PSD- tai TIFF-tiedostona.

Kilpailutyö(t) lähetetään sähköpostilla osoitteeseen tiina.palmunen@evl.fi, kukin ehdotus omana sähköpostiviestinään. Viestin aiheeksi: LOGOKILPAILU 2016. Viestistä tulee ilmetä suunnittelijan etu- ja sukunimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Vain sähköpostilla määräaikaan mennessä lähetetyt logoehdotukset osallistuvat kilpailuun.