Seurakunnan toimintaohjeet koronaviruksen hillitsemiseksi

Ilmajoen seurakunta pyrkii ennaltaehkäisemään koronavirusepidemiaa.

Rukoilevat kädet ja rukousteksti: Rukoilemme niiden puolesta, joita sairauden eteneminen pelottaa ja epätie...

Ilmajoen seurakunta on päättänyt koronaviruksen hillitsemiseksi luopua toistaiseksi kaikista seurakunnan kokoontumisista. Lukuun ottamatta kirkollisia toimituksia (kaste, vihki, hautaan siunaaminen) ja jumalanpalveluksia. Noudattaen tietenkin erityistä varovaisuutta. Kaikki jumalanpalvelukset ovat toistaiseksi sanajumalanpalveluksia, eli ehtoollista ei jaeta. Muistotilaisuudet järjestetään toistaiseksi, mikäli omaiset niin päättävät.

Seurakunnan tiloissa järjestetään myös muiden toimijoiden järjestämiä tilaisuuksia tai yksityistilaisuuksia. Näiden peruuttamisesta päättää järjestävä taho.

Seurakunta ei kaikesta huolimatta mene kiinni, vaan se keskittyy nyt sielunhoitoon, rukoukseen ja toivon välittämiseen eri tavoin. Mikäli poikkeustilanne muuttuu, kerromme siitä hyvissä ajoin.

Huomioi seuraavat asiat saapuessasi seurakunnan tiloihin:

• Toivomme, että peset kätesi saippualla tai käytät tiloissamme olevia käsidesipisteitä.
  • Toivomme myös, että sairaana ei kukaan tule julkisiin tiloihin tai tapaamisiin. Näin vältetään tartuttamasta toisia.
  • Emme kättele tai käytä seurakunnan virsikirjoja Jumalanpalveluksissa. Voit käyttää älypuhelimen kautta www.virsikirja.fi -sovellusta tai ottaa oman virsikirjan mukaan.

Peruutetut tilaisuudet ja toiminta:

• Diakoniapäivystystä ei järjestetä. Ajanvaraukset sovitaan puhelimitse diakoniatyöntekijän kanssa. Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot löydät tästä linkistä.
  • Kaikki päiväkerhoryhmät, perhekerhot ja muskarit perutaan toistaiseksi. Mikäli toiminta jatkuu tänä keväänä, ilmoitamme siitä kaikille vähintään viikkoa ennen toiminnan aloittamista.
  • Nuortenillat, isoskoulutus, retki- ja leiritoiminnat.
  • Konsertit
  • Kuorot eivät toistaiseksi kokoonnu
  • Tiistairuokailut
  • Laitoshartaudet
  • Koulu- ja päiväkotivierailut
  • Lähetyksen käsityöpiirit

Papit ja diakoniatyöntekijät tavoitettavissa:

Jos koet kaipaavasi keskusteluapua tai sielunhoitoa, seurakunnan papit ja diakoniatyöntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse. Papit toimittavat myös tarvitaessa yksityisen ehtoollisen.

•   Pappien päivystysnumero: 040 194 2770
  •   Diakoniatyöntekijöiden päivystysnumero: 040 194 2771

Toimintaa sosiaalisessa mediassa:

Toiminnan keskeytysaikana teemme seurakuntalaisille suunnattua materiaalia ja hartauksia Ilmajoen seurakunnan somekanaviin ilmoitettuna ajankohtina:

2020-03-13 16:05:20.0