Uutislistaukseen

Oppaat paikalla sunnuntaisin messujen jälkeen, hautausmaakierrokset pian käyntiin

Kirkko-opastukset alkaneet, heinäkuussa järjestetään Vanha hautausmaa tutuksi –kierroksia.

Kirkko-opastukset

Ilmajoen kirkossa on alkanut jälleen kirkko-opastukset sunnuntain messun/jumalanpalveluksen jälkeen. Kirkko-opas paikalla klo 10 messun jälkeen klo 15 asti. Oppaat ovat kirkossa koko kesän, 8.8.2021 asti (ei 27.6. ja 11.7.).

Vanha hautausmaa tutuksi -kierrokset

Ilkantien sillan kupeessa, Ilkan patsaan ja Kyrönjoen välisellä alueella, Ilmajoen vanhalla hautausmaalla olevat muutamat hautamuistomerkit kätkevät sisäänsä paljon draamaa ja historiaa. Mitä kertoo meille Vanhan kirkon ja hautausmaan muistomerkki? Kuka oli vain vuoden vanhana kuollut pikku Elsa? Entä mitä teki Ilmajoella Paul Ludvig Roschier?

Nyt on hyvä mahdollisuus päästä kuulemaan näihin kysymyksiin vastaukset, tutustumaan vanhaan hautausmaahan sekä kuulemaan lisää hautamuistomerkkeihin liittyvää historiaa.

Opastetut kierrokset vanhalla hautausmaalla järjestetään heinäkuussa tiistai-iltaisin. Koska alue on pieni, joudutaan osallistujamäärää rajoittamaan. Opastetulle kierrokselle otetaan max. 25 henkilöä.

Vanha hautausmaa tutuksi –kierrokset tiistaisin 6.7.,13.7. ja 20.7., alkaen klo 19.00.  25 hlöä/kierros.

Ilmoittautumiset arkisin klo 14-18, puh. 050 352 9779.

2021-06-17 08:23:00.0