Keskusteluapua?

Yksinäisyydestä ja siihen liittyvistä tuntemuksista voi puhua. Jo sen sanominen ääneen helpottaa. Kun kerrot yksinäisyydentunteestasi muille, saatat huomata, että moni muukin kokee samoin.

Jos yksinäisyys ja siihen liittyvät tuntemukset alkava haitata arkipäivääsi ja normaalia toimintaa, hakeudu keskustelemaan asiasta vaikkapa seurakunnan työntekijän kanssa. Kirkon Palveleva puhelin ja Palveleva netti tarjoavat myös keskusteluapua.

Keskusteluapua on saatavilla myös Mielenterveyden keskusliiton ja Suomen mielenterveysseuran kautta. Mannerheimin Lastensuojeluliiton palveleva puhelin on suunnattu erityisesti lapsille ja nuorille.

Mies pitelee puhelinta, jonka ruudussa lukee: Soita meille! Lisäksi kuvassa on Ilmajoen seurakunnan logo.

Ota yhteyttä

Diakoniapäivystys: Maanantaisin ja tiistaisin puhelinpäivystys klo 9-11 Luottamuksellinen keskustelu diakoniatyöntekijöiden puhelinnumeroihin.

Seurakunnan papit päivystävät. Puheluun vastataan mahdollisimman pian.