Kirkkovaltuusto

Seurakunnassa kirkkovaltuusto käyttää ylintä päätösvaltaa. Kirkkovaltuuston lakisääteisiin tehtäviin kuuluvat kirkollisveroprosentin vahvistaminen, toimintasuunnitelman ja talousarvion hyväksyminen ja tilinpäätöksen vahvistaminen. Lisäksi kirkkovaltuusto hyväksyy esimerkiksi merkittävimpien rakennushankkeiden rakennuspiirustukset ja valitsee jäsenet johtokuntiin. Kirkkovaltuusto päättää myös virkojen perustamisesta ja lakkauttamisesta. Ilmajoen seurakunnan kirkkovaltuustoon kuuluu 27 jäsentä ja se kokoontuu 4-5 kertaa vuodessa. Kirkkovaltuusto valitaan seurakuntavaaleilla.

Kirkkovaltuusto toimikaudella 2023-2027:

Ala-Ilkka Jaakko, vpj.                                                                                                                                                                                                          Alhainen Tuula 1.4. 2023 alkaen (Venla Villman 31.3.2023 sakka)                                                                                                                                  Aspila-Renkola Kaija
Hannuksela Essi
Harmanen Eija, pj.