Kirkkoneuvosto

Kirkkoneuvoston tehtävänä on johtaa seurakunnan toimintaa ja edistää sen hengellistä elämää. Kirkkoneuvosto hoitaa myös seurakunnan taloutta ja omaisuutta. Kirkkoneuvosto valmistelee kaikki kirkkovaltuustossa esillä olevat asiat. Ilmajoen seurakunnassa kirkkovaltuusto valitsee kirkkoneuvostoon yhdeksän jäsentä kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Lisäksi kirkkoneuvostoon kuuluu kirkkoherra, joka toimii kirkkoneuvoston puheenjohtajana. Kirkkoneuvoston toimintaa ohjaa kirkkovaltuuston hyväksymä kirkkoneuvoston ohjesääntö. Kirkkoneuvoston kokouksissa on läsnäolo- ja puheoikeus myös kirkkovaltuuston puheenjohtajalla ja varapuheenjohtajalla. Kirkkoherran lisäksi asioita esittelee kirkkoneuvostossa talouspäällikkö.

Kirkkoneuvoston jäsenet 2023-2024:

Jani Latva-Nikkola, pj