Tyttö jota halataan takaapäin.

Ihmissuhteet haastavat

"Sopikaa riitanne, ennen kuin aurinko laskee." (Ef. 4:26)

Ihminen on luotu toisen ihmisen yhteyteen. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Rakkaus muuttuu, ystävää ei löydy, oman itsen tuntemisessakin voi olla haasteita.

Erilaiset tunteet ja haastavat tilanteetkin ovat osa elämää. Kun asian voi jakaa ja sitä voi pohtia ammattilaisen kanssa, vaikeatkin solmut voivat avautua. Kirkon perheasiain neuvottelukeskusten lisäksi kuuntelu- ja keskusteluapua voi saada myös diakoniatyöntekijältä.

Kirkon perheasian neuvottelukeskus

Kirkon perheneuvonta on ammatillista keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa. Perheneuvojat ja vastaanottosihteerit ovat vaitiolovelvollisia ja toiminta on luottamuksellista. Perheneuvontaan voi tulla yksin, yhdessä tai perheen kanssa. Käynnit perheasiain neuvottelukeskuksessa ovat asiakkaalle maksuttomia. Kirkko tarjoaa palvelun.

Varaa aika perheneuvontaan

• Soita Etelä-Pohjanmaan perheasiainneuvottelukeskuksen ajanvaraukseen 050 535 4751. Ajanvaraus on avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-12 ja ke klo 11-13. Voit lähettää myös sähköpostia osoitteeseen perheneuvonta.seinajoki@evl.fi
  • Sovi tapaamismuodosta. Vastaanotto voi olla kasvokkain tai etäyhteyksin, puhelimella tai videoyhteydellä. Pidämme huolta oireettomuudesta, turvaväleistä ja hygieniasta.
  • Perheasiain neuvottelukeskus sijaitsee Seinäjoella osoitteessa Kalevankatu 12 b C 1. Käynti B-rapusta tai takaovelta sisäpihan toisesta kerroksesta, josta löytyy Perheasiain neuvottelukeskuksen sisäänkäynti.
  • Sivuvastaanotot Alajärvellä, Alavudella, Kauhajoella ja Kauhavalla.
  • Yksilöneuvottelu kestää  45–60 minuuttia ja pareille varaamme aikaa tunnista puoleentoista tuntiin. Vuosittain käy noin 800 asiakasta ja useimmat käyvät muutamia kertoja.
  • Palvelu on maksutonta ja luottamuksellista. Ota rohkeasti yhteyttä. Keskustelu auttaa.
Pipari jossa on kaksi lintua vierekkäin.