Rippikoulut 2024

Rippikouluun ilmoittautuminen on alkamassa 1.9. ja se päättyy 30.9. Vuonna 2024 rippikoulun voivat käydä vuonna 2009 tai aikaisemmin syntyneet. Riparikirje, jossa kerrotaan ensi vuoden leireistä ja niille ilmoittautumisesta, on postitettu Ilmajoen seurakunnan jäsenille ja kirjettä erikseen pyytäneille viikon 35 aikana. Riparikirjeen voit ladata myös alla olevasta linkistä:

RIPARIKIRJELinkki avautuu uudessa välilehdessä tästä.

Alla olevat leiriesittelyt pdf-tiedostonaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tästä.

Kaikki riparit koostuvat yhteisistä teemapäivistä, leirikohtaisista tapaamisista ja leirijaksoista:
Teemapäivät ovat Riparistartti 29.10.2023 ja Riparisunnuntai 28.1.2024. Muut ennakkotapaamisten ajankohdat kerrotaan leirikirjeessä, jossa ilmoitetaan, mille leirille kukin on päässyt. Leirikirje lähetetään lokakuun loppuun mennessä.

Talvileirit
Lasketteluripari
Tämä leiri pidetään Kuusamossa Oivangin nuorisokeskuksessa. Leiriltä käydään neljänä päivänä laskettelemassa Rukan rinteissä. Leirille lähtijöiltä edellytetään sellaista laskettelutaitoa, että sillä pärjää itsenäisesti niin mäessä kuin hiihtohississäkin. Leiri koostuu kahdesta leirijaksosta: Leirijakso Kalajaisissa 1.-3.12.2023 ja leirijakso Kuusamossa 28.12.2022-3.1.2024. Konfirmaatio on su 11.2.2024 klo 10.00. Leirin hinta on 280 euroa Ilmajoen seurakuntalaisille ja 350 euroa muille. Hissilippu ja pakollinen matkavakuutus eivät sisälly hintaan.

Luova ripari
Luova ripari pidetään Ilmajoen seurakunnan omassa leirikeskuksessa Kalajaisissa. Tämän leirin ohjelmaan sisältyy muita leirejä enemmän piirtämistä, näyttelemistä, soittamista tai vaikka valokuvausta – osallistujien omien toiveiden mukaan. Leiri koostuu kahdesta leirijaksosta: viikonloppuleiristä 9.-11.2. ja viiden päivän leirijaksosta hiihtoloman aikana 26.2-1.3. Kalajaisissa.  Konfirmaatio on 10.3. klo 10. Leirin hinta on 100 euroa.

Urheiluripari
Urheiluripari pidetään Ilmajoen seurakunnan omassa leirikeskuksessa Kalajaisissa ja sieltä käsin käydään useampana päivänä treeneissä Ilmajoella sijaitsevissa liikuntapaikoissa. Treeneistä vastaavat paikalliset urheilutoimijat. Urheiluripari on erinomainen vaihtoehto sinulle, jolle kesäaikaan sijoittuvalle leirille on vaikea osallistua tärkeiden pelien tai kilpailujen vuoksi. Leirille pääseminen ei kuitenkaan edellytä johonkin joukkueeseen kuulumista. Leiri koostuu kahdesta leirijaksosta: viikonloppuleiristä 8.-10.3. ja viiden päivän leirijaksosta pääsiäisen aikaan 28.3.-1.4. Kalajaisissa. Konfirmaatio on 7.4. klo 10.00. Leirin hinta on 160 euroa.

Kesäleirit
Kesällä pidetään kolme riparia seurakunnan omassa leirikeskuksessa Kalajaisissa. Yksi leiri pidetään Pärnussa ja yksi Kuusamossa. Jos Kuusamon kesäleiri ei toteudu, sen paikalla pidetään Kalajaisten 4. leiri.

• Kalajainen 1
    Leirijakso on Kalajaisissa 5.-11.6. Konfirmaatio on sunnuntaina 16.6. klo 13. Leirin hinta on 85€.
  • Kalajainen 2
    Leirijakso on Kalajaisissa 19.-25.6. Konfirmaatio on sunnuntaina 30.6. klo 10. Leirin hinta on 85€.
  • Kalajainen 3
    Leirijakso on Kalajaisissa 10.-16.7. Konfirmaatio on sunnuntaina 21.7. klo 10. Leirin hinta on 85€.
  • Kalajainen 4, JOS Kuusamon kesäripari ei toteudu!
    Leirijakso on Kalajaisissa 24.-30.7.  Konfirmaatio on sunnuntaina 4.8. klo 10. Leirin hinta on 85€.

Kuusamon kesäripari
Kuusamon kesäripari pidetään Kuusamossa Oivangin nuorisokeskuksessa. Tämä leiri on sinulle, joka haluat liikkua luonnossa. Oivangin nuorisokeskus tarjoaa itsessään siihen hyvät mahdollisuudet:
frisbeegolf, tennis, minigolf, jalkapallo, koripallo, rantalentis, soutuveneet ja kalastaminen omilla välineillä. Leirin aikana tehdään myös muutama päiväretki Kuusamon kuuluisiin luontokohteisiin. Päivittäisen kävelymatkan pituus näillä retkillä on 5-10 km. Ennakkopäivät Wanhalla 22. ja 23.7. leirijakso Kuusamossa 24.-30.7.  ja konfirmaatio 4.8. klo 10. Leirin hinta on 280 euroa Ilmajoen seurakuntalaisille ja 350 euroa muille. Hinta ei sisällä pakollista matkavakuutusta. JOS TÄLLE LEIRILLE EI OLE TARPEEKSI TULIJOITA, sen paikalla järjestetään Kalajaisten neljäs ripari.

Pärnun ripari
Nimensä mukaisesti tämä leiri pidetään Virossa Pärnun kaupungissa.
Matka Viroon kuljetaan bussilla ja laivalla. Pärnussa tukikohtana toimii Estonia Medical Spa & Hotel. Lähistöllä on Euroopan huikeimmat hiekkarannat ja kaunis kaupunki. Ennakkopäivät Wanhalla 24. ja 25.6. Leirijakso Pärnussa 27.6.-4.7. Konfirmaatio 7.7. klo 10. Leirin hinta tulee olemaan 380-480 euron välillä. Hotelli ei valitettavasti ole tätä kirjoitettaessa vahvistanut ensi vuoden hintojaan. Pakollinen matkavakuutus ei sisälly hintaan. TÄMÄ LEIRI VAATII OSALLISTUJALTA KYKYÄ TOIMIA ITSENÄISESTI JA OMA-ALOITTEISESTI!

Jos et halua leirille…
voit käydä rippikoulun Wanhalla kevään aikana. Wanhan ripari voidaan toteuttaa useampana viikonloppuna tai arki-iltaisin ja aina yöksi mennään kotiin. Rippikoululaiset ja ohjaajat voivat keskenään sopia mieleisensä toteutustavan. Konfirmaatio voidaan järjestää erillisenä tai jonkun leirin konfirmaation yhteydessä. Wanhan ripari on ilmainen, mutta se ei sisällä ruokailuja seurakunnan puolesta.

Rippileiri erityistä tukea tarvitseville nuorille: Yksilöllistetyt ja moniaistilliset rippileirit, jotka tarjoavat turvallisen leirikokemuksen jokaiselle järjestetään alueellisina yhteisleireinä. Tätä kirjettä lähetettäessä niiden ajankohdista ei ollut vielä tietoa. Voit kysellä näistä Seinäjoen seurakunnan pastori Tuire Wuorijärveltä 0400167901, tuire.wuorijarvi@evl.fi