Etkö jaksa enää yksin? – Sinua autetaan

"Voimani ovat lopussa, mutta sinä näet jokaisen askeleeni." (Psalmi 142:3)

Joskus raskaassa elämäntilanteessa, epätoivoisten ajatusten täyttäessä mielen, jopa elämän jatkaminen voi tuntua ylivoimaiselta. Jos elämän jatkaminen tuntuu vaikealta, ole viimeistään tällöin yhteydessä auttajiin.

Valtakunnallisia kriisiauttamispalveluita tarjoavat muun muassa Suomen Mielenterveysseuran SOS-palvelu sekä kirkon Palveleva puhelin. Luotettavaa läheistukea saat myös seurakunnan diakoniatyöntekijältä tai papilta. Sairaalapäivystykset ovat avoinna ympäri vuorokauden. Sairaalahoitojakso voi olla alku toipumisen tiellä.

Älä jää pohtimaan asiaa omassa mielessäsi. Kerro tilanteestasi avoimesti saadaksesi tarvitsemasi avun.

Mies nojaa käsiinsä ruokapöydän ääressä ikkunaan päin.
Masennuksen kanssa ei tarvitse jäädä yksin.

Ota yhteyttä

Diakoniapäivystys: Maanantaisin ja tiistaisin puhelinpäivystys klo 9-11 Luottamuksellinen keskustelu diakoniatyöntekijöiden puhelinnumeroihin.

Seurakunnan papit päivystävät. Puheluun vastataan mahdollisimman pian.