Jumalanpalvelus Ilmajoen kirkossa. Kuva on otettu kirkon yläparvelta.

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Messu ja sanajumalanpalvelus

Jumalanpalvelukset

Katso tulevat jumalanpalvelukset tapahtumakalenteristamme »

Jumalanpalvelus on seurakunnan toiminnan keskus. Jumalanpalvelukseen kutsutaan kaikkia seurakuntalaisia: lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhempia.

Ilmajoen kirkossa vietetään tavallisesti sunnuntaisin klo 10 jumalanpalvelusta, joka on joko messu eli ehtoollisjumalanpalvelus tai sanajumalanpalvelus, jossa ei ole ehtoollista. Jumalanpalveluksissa käytetään messusävelmistön toista sävelmäsarjaa.

Veisumessu

Veisumessua vietetään kerran kuukaudessa sunnuntaisin klo 18:00. Veisumessu on ehtoollisjumalanpalvelus, jossa lauletaan muitakin virsiä kuin virsiä ja rytmille annetaan tilaa. Veisumessussa ei ole kaikkia messun osia siinä muodossa kuin ne yleensä ovat. Tällä pyritään pitämään messu liikkeessä alusta loppuun.

Perhemessu

Erityisesti lapsille ja perheille tarkoitettuja jumalanpalveluksia eli perhemessuja vietetään 2-3 kertaa kevään ja syksyn toimintakausina sunnuntaisin klo 12:00. Perhemessun jälkeen on toimintaa ja muuta ohjelmaa perheille.

Raamattupiirit

Raamattupiiri kokoontuu Antinkammarissa virastotalossa (Kirkkotie 37, entinen kirkkoherranvirasto). Katso tulevat kokoontumiset tapahtumakalenterista »