Palveleva perhetyö

Diakonia voi auttaa, jos perhe joutuu kriisiin tai hätätilanteeseen.

Esimerkiksi surutilanne, taloudellinen hätä sekä perheen sisäiset vaikeudet ovat tällaisia tilanteita. Ketkä tahansa perheet saattavat kohdata suuriakin vaikeuksia. Diakonian tuki voi olla kuuntelua ja rinnalla kulkemista sekä konkreettisen avun välittämistä. Diakoniatyöntekijä on sovittuina aikoina mukana seurakunnan perhekerhoissa ja yksin- ja yhteishuoltajien vertaistapaamisissa sekä esimerkiksi äitien tai yksinhuoltajien lepoleireillä. Perhetoimintaa toteuttaa seurakuntamme varhaiskasvatus yhteistyössä diakonian ja muiden seurakuntamme toimialojen kanssa. Tietoa seurakuntamme perhetoiminnan eri muodoista löydät seurakuntamme varhaiskasvatukselta

Perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa apua parisuhteen ja perheen kysymyksiin

Perheasiain neuvottelukeskuksessa selvitetään parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä. Perheneuvojilla ja vastaanottosihteereillä on ehdoton vaitiolovelvollisuus. Perheneuvojalle kannattaa varata aika etukäteen. Neuvottelukeskuksissa kokoontuu myös erilaisia terapeuttisia ryhmiä. Asiakkaaksi voit hakeutua, vaikka et olisi evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Asiakkaita palvellaan usein myös ruotsiksi ja englanniksi. Perheneuvontaan voit tulla yksin tai yhdessä kumppanisi ja lasten kanssa. Keskustelut ovat maksuttomia ja luottamuksellisia. Perheasiain neuvottelukeskus on Seinäjoella. Vastaanottoaika varataan suoraan sieltä (p. 050-5354751). Ajanvaraus on avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-12 ja ke klo 11-13. Voit lähettää myös sähköpostia osoitteeseen perheneuvonta.seinajoki@evl.fi .

Etelä-Pohjanmaan perheasiain neuvottelukeskus
Kalevankatu 12 b, C1