Äitienpäiväkonsertti

Äitienpäiväkonsertti

Kirkko

Tervetuloa Äitienpäiväkonserttiin!

Äitienpäiväkonsertissa su 12.5. Ilmajoen kirkossa klo 14 esiintyy ilmajokisille tuttuja musiikki-ihmisiä. Taitava nuori viulusoittaja Martta Taivalmaa käy Ilmajoen lukiota. Pianisti Raili Peltonen on aktiivinen konserttiesiintyjä, hän opettaa E-P:n musiikkiopistossa pianonsoittoa. Terttu Iso-Oja on Ilmajoen seurakunnan kanttori ja hän toimii myös laulunopettajana Ilmajoki-opistossa ja E-P:n musiikkiopistossa. Bassobaritoni Hannu Rintasalo laulaa monen pohjalaisen kuoron riveissä.

Konsertin ohjelma koostuu niin yksinlauluista ja duetoista kuin viulu-, piano- ja urkukappaleista sekä yhteislauluista. Ohjelmassa on tietenkin useita äiti-aiheisia ja keväisiä lauluja. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 100 vuotta säveltäjä Oskar Merikannon kuolemasta. Hänen tuotannostaan kuullaan mm. yksinlaulut Omenankukat, Itkevä huilu, Ma elän sekä duetot Onnelliset ja Oi kiitos sa Luojani armollinen. Konsertissa kuullaan myös viulumusiikkia, mm. Astor Piazzollaa sekä Lasse Mårtensonin Myrskyluodon Maija. Urkusoolona kuullaan Anssi Tikanmäen legendaarinen Aamu lakeuksilla. Raili soittaa Selim Palmgrenin ja Ernst Lingon pianosävellyksiä. Konserttiin on vapaa pääsy.